Adam Lacko

Ayrton senna

Lacko zamíří v pátek do Versailles, Hamiltonově případné žádosti vyhoví!

V místě, které proslavili francouzští králové a také v konečném důsledku nechvalně proslulá dohoda rekapitulující první světovou válku, bude letos FIA slavnostně dekorovat šampióny. Poprvé od roku 2009 bude na akci zásluhou Adama Lacka a týmu Buggyra Racing zastoupena také České republika.

03.01.2018

Přestože Adam není velkým vyznavačem oficialit, do Versailles se těší. „Přece jen se tím završí jedna etapa mého života, kluk z Frenštátu a stáj z Roudnice nad Labem budou prezentování na stejném pódiu, jako mistři světa F1, světového šampionátu rallye, WTCC. Docela slušný oddíl, chtělo by se říci,“ konstatuje Adam, kterého do Versailles doprovodí manželka Kateřina. „V tomto ohledu panuje mírné zklamání, chtěl jsem pozvat rodiče, kteří při mně vždycky, stáli a bez jejich podpory bych to nedokázal. Ze strany pořadatele nám ale bylo sděleno, že to z kapacitních a bezpečnostních důvodů nepůjde. Nedá se nic dělat.“
Vzhledem k tomu, že v motoristickém sportu platí jen ukázaná, nepočítá Adam s dlouhým proslovem. Stačí poděkování. Stejně tak se nehodlá cpát před objektivy fotoreportérů. „Chci si to s Katkou užít, rádi bychom si prohlédli i Versailles. Rád slávu přenechám jiným.“ Přesto se hodlá chovat profesionálně. „Pokud za mnou přijdou například Sebastien Ogier nebo Lewis Hamilton s tím, že jedním z důvodů, proč vůbec přijeli do Versailles je společné selfie se mnou, po kterém vždycky toužili, určitě kolegům šampiónům vyhovím. Nechci, aby odjížděli z Versailles zklamáni,“ říká Adam se smíchem.

Okruhová sezóna 2018 zahájena!

Tým Buggyra Racing ani ne 14 dní po oslavách jedenáctého titulu mistra Evropy, absolvoval tuto středu a čtvrtek první ostré testy na mosteckém autodromu v rámci přípravy na novou sezónu. Do druhého speciálu však tentokrát neusedl David Vršecký, ale mimo jiné i nejzkušenější český závodník světové Rally Martin Prokop.

27.10.2017

Čerstvý mistr Evropy Adam Lacko si testování užíval a s novými komponenty připravovanými k nasazení pro sezónu 2018 byl spokojen. „Máme za sebou velice úspěšný rok, ale nemůžeme usnout na vavřínech. Stále je prostor pro zlepšování. Kluci už na autě udělali nějaké změny, tak uvidíme, zda nás to posune opět o nějaké desetinky dopředu. Máme na to celou zimní přestávku,“ řekl Adam, který se vyjádřil i k otázce druhého pilota. „Můžu říct, že nejlepší parťák byl zatím Vrša, ale přeci jen jeho zdravotní problémy ho dost limitují. Nechme se překvapit kdo to nakonec bude,“ dodal. Na první domácí testování po úspěšné sezoně dorazil i rally závodník Martin Prokop, který již s týmem Buggyra Racing má nějaké zkušenosti. „Buggyru moc dobře znám. V minulosti jsem s nimi již nějaký závod absolvoval, ale jednalo se spíše o rally. V okruhovém autě jsem seděl vůbec poprvé, nejdřív jsem se toho trochu bál ale zároveň těšil. Nevěděl jsem, co od toho mám očekávat, ale nakonec mě svezení velmi mile překvapilo. Ten výkon a rozsah je opravdu obrovský a na první pohled si to člověk v takovém monstru vůbec nedovede představit. Mluvit o tom, že příští sezonu pojedu okruhy jako druhý pilot vedle Adama je však zatím hodně předčasné,“ uvedl Prokop. O pozici druhého pilota se již od konce sezony vedou rozsáhlá jednání. „Momentálně víme pouze to, že jedničkou bude opět Adam. Na pozici druhého pilota máme několik kandidátů, času však do začátku sezony je poměrně dost a my nechceme nic uspěchat,“ řekl manažer týmu Buggyra Jan Kalivoda. „Letos jsme si na sebe docela upletli bič,“ dodal se smíchem.

Lacko prolomil prokletí druhých míst až v Buggyře!

Dnešní speciální posezónní tisková konference týmu Buggyra Racing se nesla ve znamení oslav zisku evropského titulu Adama Lacka, který vystoupal po 14 letech od prvního startu v truckracingu na nejvyšší stupínek a zároveň spolu s Davidem Vršeckým ovládli Pohár konstruktérů. Stal se tak čtvrtým českým jezdcem, kterému se podařilo dobýt evropský trůn. Za zisk titulu obdržel od týmu Buggyra dárek v podobě zlaté helmy.

12.10.2017

„Přemýšleli jsme, jaký dárek bychom mohli Adamovi za jeho životní úspěch dát. Nakonec zvítězila zlatá závodní helma. Je to věc, kterou může buďto využít, nebo si jí jen vystavit. To už necháme na něm,“ řekl Jan Kalivoda po konci oficiální části novináři hojně navštívené tiskové konference. „Před sezonou jsme si dali jasný cíl – vítězství Adama, který jsme splnili. V průběhu sezony se začala rýsovat možnost zaútočit na double, především po závodě na Nürburgringu, kdy jsme se dostali do čela. Nakonec jsme získali oba poháry a dosáhli maxima možného,“ hodnotil sezónu manažer týmu. Čerstvý evropský šampion Adam Lacko mohl minulý týden v Jaramě oslavit hned několik svých milníků. Poprvé v závodní kariéře vyhrál titul mistra Evropy a zaznamenal svůj 400. závod ve světě truckracingu. „Určitě je to zatím vrchol v mé závodní kariéře a jsem strašně rád, že se to konečně podařilo. Musím poděkovat mojí rodině, která mě neustále podporuje, a hlavně klukům z týmu, kteří když jsem měl nějakou připomínku, udělali vždy vše na 100%,“ řekl spokojeně třiatřicetiletý pilot. Během letošní sezony zaznamenal Adam celkem 19 podiových umístění z toho 12 vítězství. V Misanu a na Nürburgringu dokonce opanoval celkem šest závodů ze sedmi (poslední jízda na Nürburgringu byla zrušena). „Závody v Italii a Německu se nám hodně povedly, ale neřekl bych, že by se zde lámala sezona. Ta končila až posledním závodem, ale určitě nás to minimálně nakoplo. Auto fungovalo, mě se dařilo, takže jsme začali dělat opravdu maximum k tomu, aby to letos konečně klaplo a taky se tak stalo,“ komentoval evropský mistr svůj počin. Na konci tiskové konference pak Adam obdržel od svého týmu speciální dárek. „Bylo mi hned jasné, že pod tou přikrývkou není dort, jak někteří říkali. Že tam bude helma, a ještě zlatá jsem opravdu netušil. Vypadá moc pěkně a určitě v ní příští rok vyjedu do nové sezony. Snad mi přinese štěstí,“ konstatoval na konci tiskové konference historicky čtvrtý evropský šampion týmu Buggyra. David Vršecký se po vítězství v týmové soutěži stal historicky prvním jezdcem, který získal evropský pohár jako pilot i jako konstruktér. „Něco takového jsem zaslechl, ale pro mě tato informace moc směrodatná není. Větší radost jsem měl z toho, jak se nám podařilo nastavit auto na maďarský Hungaroring, protože tam se nám v minulosti nikdy nedařilo a letos jsme od tud přivezli pět pohárů,“ řekl dnes David, který mimo evropského triumfu v týmech zaznamenal další dvě prvenství. „Tak na jaře se nám zadařilo v Indii, kde jsme závodili poprvé a určitě tomuto šampionátu moc fandím. Možná je i na vyšší úrovni než čínský, který jsme letos obhájili,“ komentoval své úspěchy dvojnásobný evropský a po letošní sezoně i dvojnásobný čínský šampion. Plány na příští rok ovšem ještě nemá. „Tahle sezona skončila před nedávnem a já bych si teď konečně chtěl užít trochu volna. Určitě mě ale v nějakém závodě uvidíte,“ dodal.

Adam Lacko mistrem Evropy!

Adam Lacko si zajistil premiérový titul mistra starého kontinentu hned v prvním závodě víkendu, když dojel na druhé pozici za Albacetem a největšího pronásledovatele Hahna nechal za svými zády. David Vršecký zaznamenal ve druhé sobotní jízdě premiérové vítězství a spolu s Lackem navýšili náskok v Poháru konstruktérů už na 52 bodů. Od prvenství je tak dělí pouhé dva body!

07.10.2017

SOBOTA

Superpole

Průběžný lídr šampionátu Adam Lacko do superpole odstartoval s mírným zpožděním. Důvodem bylo přehřívaní motoru. I tak mu ale na druhý nejrychlejší čas kvalifikace stačilo odjet pouhé jedno kolo. „Nevím, co se stalo, ale budeme muset preventivně vyměnit motor. Ty teploty byly moc vysoké. Trochu drama, ale jsem rád, že je z toho první řada,“ komentoval kvalifikaci lehce nervózní Lacko.

David Vršecký zaznamenal nejlepší kvalifikační výsledek v této sezoně a do první jízdy víkendu odstartuje ze druhé řady. „Jsem nadšený. V prvním kole jsem udělal malou chybu, ale pak už to bylo bez problému. Parádní start do závodu,“ neskrýval radost dvojnásobný mistr Evropy a Číny, který na jaře zároveň vybojoval titul mistra Indie.

Ještě před startem prvního závodu se musela Buggyra vyrovnat s dramatickou zápletkou. Na výměnu motoru byla přesně jedna hodina a celý tým předvedl výkon na hraně možného. „Musím před klukama smeknout, protože výměna motoru během jedné hodiny je výkon z kategorie až neskutečných,“ komentoval situaci manažer týmu Jan Kalivoda.

První závod

Adam Lacko tak mohl vyrazit do závodu z první řady. Po startu se usadil na druhé pozici za domácím Albacetem, ale z důsledku havárie Rodriguese byl závod přerušen a za pár minut znovu odstartován. I při druhém startu se Adam udržel na druhé pozici a dojel si tak pro svůj premiérový titul, když nechal svého největšího pronásledovatele Hahna za sebou. „Nemám slov. Jsem nadšený. V závěru mi trochu tuhlo řízení, ale naštěstí to nebylo nic závažného. Teď už se těším, až pojedu poslední závody naprosto v klidu a budu si jen užívat atmosféru,“ hodnotil zisk svého premiérového titulu Lacko.

Davidu Vršeckému se start do závodu povedl a udržel se na třetí pozici před Hahnem. Toho ovšem musel z nepochopitelných důvodů pustit před sebe, když mu traťoví komisaři mávali modrou vlajkou. „Takhle mi znechutit závod. Trochu mi to mrzí na konci sezony, ale o to větší radost mám za Adama. Velká gratulace,“ řekl po první jízdě Vršecký.

Druhý závod

Do druhého závodu Adam Lacko startoval už jako evropský šampion a mohl si tak závod užít. Nakonec si dojel pro šesté místo. „Já na startu tolik štěstí jako David bohužel neměl a trochu jsem se zasekl. Chtěl jsem pak jen předjet Halmovou a Lenze, kvůli týmovému šampionátu, a to se povedlo, takže jsem spokojený,“ komentoval čerstvý šampion druhou jízdu.

David Vršecký si v závěrečném závodě soboty spravil chuť, když si dojel pro premiérové vítězství v této sezoně. „Mám obrovskou radost. Povedlo se mi na startu vyhnout kolizi a pak už jsem si to pohlídal. Takhle končit sezonu mě opravdu baví,“ radoval se Vršecký.

V soutěži týmů navýšili Lacko s Vršeckým náskok na druhé Iveco již na 52 bodů a k titulu tak musí zítra získat pouhé dva body!

Schedule of races

26. - 27. Května
Misano
1. Podnik FIA ETRC
16. - 17. Července
Hungaroring
2. Podnik FIA ETRC
29. Června - 1. Července
Nürburgring
3. Podnik FIA ETRC
14. - 15. Července
Slovakia Ring
4. Podnik FIA ETRC
1. - 2. Září
Most
5. Podnik FIA ETRC
15. - 16. Září
Zolder
6. Podnik FIA ETRC
29. - 30. Září
Le Mans
7. Podnik FIA ETRC
6. - 7. Října
Jarama
8. PODNIK - FIA ETRC
1994 - 2000
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017

Adam Lacko zahájil svou závodní kariéru v roce 1994 prvními starty v závodech motokár, které definitivně̌ opustil až o šest let později v roce 2000. Počínaje touto sezónou však Adam začal získávat i zkušenosti z okruhů. V šestnácti letech tak s dobrými výsledky startoval ve Ford Fiesta Cupu, Ford Puma Cupu a prestižním Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cupu.
Právě v Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cupu Adam pokračoval i v sezóně̌ 2001. V jejím konečném účtování obsadil druhou příčku v juniorské klasifikaci a svému týmu dopomohl k vítezství v hodnocení týmů. V roce 2001 Adam poprvé testoval závodní kamion Tatra Jamall královské kategorie Super Race.


V roce 2002 Adam znovu s úspěchy startoval v Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, v němž v klasifikaci jezdců dosáhl na druhou příčku a znovu tak výrazně přispěl k vítezství svého týmu v konečném pořadí týmů. V sezóně 2002 Adam znovu testoval truck Tatry – dokonce se stal oficiálním testovacím jezdcem Tatra Truck Racing Teamu – a jeho zaujetí závody kamionů vzrůstalo, právě trucky se staly jeho doménou v následujících sezónách.


V roce 2003 Adam poprvé startoval v mistrovství Evropy trucků (European Truck Racing Championship) s kamionem Tatra v nejprestižnější kategorii Super Race. Navzdory velké konkurenci dokázal Adam ve své první sezóně v šampionátu vybojovat páté místo v konečném pořadí. K jeho největším úspěchům patřila v sezóně 2003 dvě druhá místa z rakouského A1 Ringu ve Spielbergu a nizozemského Zolderu.
V následující sezóně 2004 Adam pokračoval v mistrovství Evropy trucků, ovšem v jiné kategorii a s jiným kamionem. V kategorii Race Truck s kamionem MAN Adam vybojoval čtyři druhá místa z Nürburgringu, Zolderu a Le Mans a především tři vítezství z Barcelony, Nogara a Mostu. V konečné klasifikaci Adam obsadil třetí místo. Díky těmto výsledkům zabodoval v novinářské anketě Zlatý volant a získal cenu Jiřího Sedláře pro nejlepšího jezdce sezóny do třiadvaceti let.


Po dvou kompletních sezónách v mistrovství Evropy trucků se Adam Lacko v roce 2005 účastnil jen vybraných závodů, v nichž startoval v kategorii Race Truck s kamionem Buggyra. V prvé řadě se totiž věnoval okruhovému závodění v osobních vozech. Jako první Čech se představil v mistrovství světa cestovních vozů (World Touring Car Championship; WTCC), konkrétně̌ v závodech na okruzích Magny-Cours a Spa, a startoval také ve vybraných závodech FIA GT.


I v následující sezóně 2006 Adam kombinoval svůj program z evropského šampionátu v závodech trucků a z německého Porsche Carrera Cupu. V mistrovství Evropy trucků Adam absolvoval polovinu soutěží v kategorii Race Truck s kamionem MAN a v konečné klasifikaci obsadil osmou příčku. V rámci Porsche Carrera Cupu odstartoval do čtyř podniků. 


V roce 2007 se Adam Lacko spojil s manažerem Antonínem Charouzem. Poprvé od roku 2003 se neúčastnil mistroství Evropy trucků a soustředil se především na starty v německém Porsche Carrera Cupu, v němž odjel kompletní sezónu s výjimkou posledního podniku. Jeho nejlepším výsledkem se stalo šesté místo z Norisringu. Sezónu zakončil na sedmnáctém místě.


V sezóně 2008 Adam zasáhl do čtyř šampionátů, v nichž startoval se třemi různými vozy. Ačkoliv původně měla být prioritou sezóny 2008 účast v šampionátu FIA GT, od poloviny roku se Adam koncentroval na starty v seriálech FIA GT3 a ADAC GT Masters s vozem Corvette Z06R českého týmu MM Racing. S Lamborghini Gallardo týmu Charouz Racing System se objevoval v závodech MMČR na okruzích v královské divizi 4 nad 3500 ccm. Největším úspěchem sezóny bylo pro Adama 3. Místo z druhého závodu čtvrtého podniku v německém Assenu v sérii ADAC GT Masters a dařilo se mu i na domácí půdě v Brně, kde spolu s kolegou Štěpánem Vojtěchem při debutu FIA GT3 vybojovali dvě pátá místa. V rámci MMČR Divize 4 se Adamovi nejlépe dařilo v polské Poznani, kde společně s Janem Urbanem a Milanem Urbanem vybojovali 6. místo absolutně ve vytrvalostním závodě.
V roce 2009 se Adam v barvách českého týmu KplusK Motorsport zúčastnil vybraných podniků šampionátu FIA GT. Nejlepšího výsledku dosáhl v úvodním závodě sezóny v Silverstone. Adam se také zúčastnil dvou podniků značkového poháru Lamborghini Super Trofeo a dvakrát vybojoval umístění na stupních vítězů.


Adam Lacko se po tříleté přestávce vrátil v roce 2010 za volant závodního tahače. Český jezdec v roce 2010 absolvoval kompletní evropský šampionát s tovární podporou automobilky MAN v barvách rakouského Truck Race Teamu Allgäuer. Lacko obsadil v konečné klasifikaci jezdců sedmou pozici. Ve španělském šampionátu trucků pak získal český závodník druhé místo. V roce 2010 se rodák z Čeladné posadil příležitostně do vozu Saleen S7R (Le Mans Series), Lamborghini Gallardo (Lamborghini Super Trofeo) a Mercedes-Benz DTM (MMČR okruhy).


Pro sezónu 2011 podepsal Adam Lacko smlouvu s továrním týmem Renault MKR Technology, který patřil v roce 2010 k nejrychlejším ve startovním poli a získal pohár konstruktérů. Adam s tahačem Renault proměnil čtyřicet závodních jízd v osmnáct pódiových umístění z čehož čtyřikrát stál na stupni nejvyšším. V celkovém pořadí pak Lacko obsadil vynikající třetí místo. Adam se zúčastnil také Mezinárodního mistrovství trucků ve Španělsku (Copa de España), kde skončil na druhém místě. Tečkou za úspěšnou sezónou pak byl zisk třetího místa v prestižní anketě Zlatý volant. 
V Sezóně 2012 Adam opět startoval v evropském šampionátu trucků v českém týmu MKR Technology s tahačem Renault a opět vybojo

val celkové třetí místo v konečném hodnocení šampionátu. Stejně tak v Mezinárodního mistrovství trucků ve Španělsku (Copa de España), obhájil celkové druhé místo. Díky těmto výsledkům opět zabodoval v novinářské anketě Zlatý volant a získal první místo v kategorii "Závody na okruzích".


Do třetice i v sezóně 2013 startoval Adam ve FIA European Truck Racing Championship za tovární team Renault MKR Technology. Sice neobhájil třetí pozici v celkovém hodnocení šampionátu a propadl se až na příčku šestou, přesto se mu podařilo vybojovat celkové vítezství v Mezinárodním mistrovství trucků ve Španělsku (Copa de España). V anketě Zlatý volant získal čtvrté Místo v kategorii "Závody na okruzích".
Rok 2014 byl pro Adama ve znamení velkého přestupu. Poté co stáj MKR Technology ohlásila ukončení aktivit ve FIA ETRC se podařil přestup do konkurenční české stáje Buggyra International Racing System. Hned první rok si spravil chuť a vybojoval s vozem Freightliner čtvrté místo v konečném hodnocení šampionátu. V Mezinárodním mistrovství trucků ve Španělsku (Copa de España) sice skončil druhý, ale v anketě Zlatý volant si polepšil na druhé Místo v kategorii "Závody na okruzích".


Spolupráce s Buggyra International Racing System pokračovala i v sezóně 2015 kdy od svého návratu do FIA ETRC zajel nejlepší výsledek a umístil se na krásném druhém místě v konečném hodnocení šampionátu a hrdě mohl nosit titul vicemistra Evropy. Opět se mu podařilo vybojovat celkové vítezství v Mezinárodním mistrovství trucků ve Španělsku (Copa de España). A v anketě Zlatý volant získal druhé Místo v kategorii "Závody na okruzích".


V letošní sezóně 2016 opět startuje v barvách Buggyra International Racing System s vozem Fat Fox a doufá že bude bojovat o příčku nejvyšší.

BUGGYRA FAT FOX

Engine GYRTECH Race Power MK16-3EC
Engine capacity 12.500 ccm
Torque 5500Nm
Performance 1050 HP
Weight 5350 kg
Max. speed 160 km/h el. omezena
Valve/Cylinder 24/6
Transmission 16st. manuální ZF/GYRTECH 2014
Gear change Manuální se vzduchovou podporou
Cabin Hliníková - design Freightleiner
Chassis Ocelový rám BUGGYRA BB MK 16
Turbo SWITZER / GT-2014
Injection GT/BUG - R13B2SR
Tumblers KW
Brakes Meritor, Knorr
Brake lining Ferodo
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace